Wednesday 2 March 2016

Diary #16

-same as diary #15-


aku nak habaq sikit ...
sejak dua menjak bermenjak2 ni..

aku dilanda masalah persahabatan..
aku tak pernah tak sayang kawan2 aku..

semua sayang..

taapi pernah tak dia ikhlas anggap aku kawan dia..

kalau ye..
kenapa rahsiakan semua benda..
kenapa biarkan aku terkapa-kapa..
kenapa buat aku macam bodoh semua benda..

aku tahu muslihat mu,
biarpun dirimu tidak sengaja..
aku masih ingin membetulkan mu..
aku masih sayang, walaupun rasa sakit ditikam dengan pisau tajam lutsinar.

Kenapa awak?
Saya cuma mampu doakan awak tolong jaga diri..

Jangan disebabkan lelaki, maruah tercalar..

Maruah bukan setakat dara,
maruah meliputi semua..

Hidup di akhir zaman,
dosa besar gajah dianggap sebesar zahrah..

Ingatlah sebesar zahrah masih akan dihitung amalan mu
masih akan rasa tempias neraka,, betapa azabnya


aku bukan budak warak...

tapi aku benci sekularisme..

dan 

aku wasatiyyah..


#biarakujadisolehah

No comments:

Post a Comment